Wybrane materiały – kurs „Tworzenie stron www”

Wybrane materiały – kurs „Tworzenie stron www”

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Najczęściej pozycjonowanie bazuje na technikach nie w pełni zgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek. Pozycjonowanie często wykonywane jest razem z działaniami SEO (optymalizacji stron internetowych).

Kolejność, w jakiej pokazywane są strony internetowe nie jest oczywiście przypadkowa. Najwyżej – nie licząc płatnych reklam – znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania. Za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google.

Dokładny sposób działania algorytmu nie jest oczywiście powszechnie znany, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji niż inne. Wszystkich czynników, które mają na to wpływ jest około 200. Elementy, które maja wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania możemy podzielić na 2 ogólne grupy:

1. czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem

2. czynniki związane z popularnością strony w Internecie

Do tych pierwszych zaliczyć możemy m.in. :

  • ilość treści na stronie
  • występowanie słów kluczowych
  • częstotliwość dodawania nowych treści (np. artykułów) na stronie internetowej
  • obecność słów kluczowych w adresie URL
  • unikalność treści na stronie
  • szybkość ładowania strony
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony

Z kolei czynniki związane z popularnością strony internetowej opierają się głównie na linkach (odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Przykładowe czynniki to np.:

  • ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony
  • łączna ilość linków z innych stron www
  • jakość stron internetowych, które linkują do naszej (liczba użytkowników je odwiedzająca, ich popularność)
  • obecność w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+)